آسیب پذیری بحرانی در پلاگینWooCommerce Payments وردپرس

مهاجمان از یک آسیب پذیری بحرانی که اخیرا در پلاگین WooConnerce Payments WordPress افشا شده بود، برای حملات هدفمند گسترده استفاده می کنند. این گروه  حملات، به وب سایت های  Wordfence حمله می کنند. یک فایروال برنامه وب برای سایت های وردپرس گزارش کرده است که این گروه حملات بر روی زیرمجموعه کوچکتری از وب سایت ها تمرکز دارد.

این آسیب پذیری که با عنوان CVE-2023-28121 و امتیاز 9.8 ارزیابی شده است،  یک مورد دور زدن تایید هویت است که به مهاجمان تایید هویت نشده امکان می دهد، با جعل هویت کاربران برخی اقدامات را حتی با جعل هویت مدیر انجام دهند که منجر به تصاحب سایت می شود.

اکسپلویت موفقیت آمیز از آسیب پذیری پلاگین WooCommerce Payments وردپرس، به مهاجم تایید هویت نشده، اجازه می دهد درخواست هایی را از طرف یک کاربر با دسترسی بالا مانند مدیر ارسال کند. از این رو، مهاجم از راه دور و تایید هویت نشده می تواند به سایتی که با نسخه آسیب پذیر پلاگین فعال شده است، دسترسی مدیر داشته باشد.

گزارش ها نشان می دهد افزایش درخواست های شمارش پلاگین ها، از چند روز قبل، نشانه هایی از حملات گسترده را شناسایی کرده اند. این درخواست ها یک فایل خاص read.txt را در فهرست wp-content/plugins/woocommerce-payments/ در میلیون ها سایت جستجو می کردند. اگرچه، همه اسکن‌هایی که فایل‌های readme.txt را هدف قرار می‌دهند مخرب نیستند. بااین حال، افزایش جستجوها برای یک پلاگین خاص معمولاً نشان‌دهنده علاقه شدید عوامل تهدید است.

حفره مشترک مشاهده شده در حملات، استفاده از هدر درخواست HTTP “X-Wcpay-Platform-  Checkout-User: 1 است که باعث می شود سایت های حساس هر گونه بار اضافی را به عنوان یک کاربر مدیریتی Wordfence در نظر بگیرند. این حفره برای استقرار پلاگین WP Console استفاده می شود که می تواند برای اجرای کدهای مخرب و نصب یک آپلود کننده فایل برای تنظیم پایداری سایت در معرض آسیب پذیری باشد.

محصولات تحت تأثیرآسیب پذیری بحرانی در پلاگینWooCommerce Payments وردپرس

نسخه های 4.8.0 تا 5.6.1 پلاگین WooCommerce Payments آسیب پذیر هستند. بیش از 600000  وب سایت وردپرسی وجود دارد که از این پلاگین استفاده می کنند. وصله های مربوط به این آسیب پذیری توسط WooCommerce در مارس 2023 منتشر شد و وردپرس با استفاده از نسخه های آسیب پذیر نرم افزار، بروزرسانی هایی را برای سایت ها صادر کرد.

 

آموزش امنیت وردپرس

حمید حاجتی

حمید حاجتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امنیت سایت های وردپرسی

آخرین مقالات رایگان امنیت وردپرس

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.